Saturday, January 12, 2013

Aku : Waaaaa!!! (menjerit sambli ambil fon di dalam poket dan tangkap gambar hantu di depan mata)

selepas aku (Jang Geun Suk) tangkap gambar hantu tu dengan menggunakan camera fon yang berflash. Hantu tu terus ke belakang

Hantu : Hmmmm apa ni? (ke belakang sambil tangan tutup mata)

Hantu ke belakang dan terjatuh akibat terlanggar bakul di belakang

Hantu : Waaa!! (menjerit)

Aku : Awak tak apa2 ke? (berlari ke arah hantu)

Semasa aku berlari ke arah hantu tu aku berhenti di separuh jalan

Aku : Eh? Kenapa aku nak tolong hantu ni pula? (bertanya kepada diri sendiri sambil tangan mengarut kepala). Tapi kalau aku tak tolong dia hmmm rasa serba salah lah pula (pandang ke arah hantu). Aish tak kisah lah dia manusia atau hantu aku tetap kena tolong dia

Aku pun berlari ke arah hantu tu untuk menolong dia tapi semasa aku berlari ke arah hantu tu tiba2 je dia tembus dari badan aku dan aku pun terjatuh ke lantai

Aku : Aaaaaaa!! (menjeri sambil gosok2 tahi yang lebam akibat terjatuh terlalu kuat ke lantai). 

Hantu : Hahahaha awak dah kena tipu dengan saya hahaha 

Aku : Ehmmm!! (pandang ke arah hantu). Kenapa awak buat macam ni kat saya!!!!

Hantu : Aaa, yang tu....... sebenarnya......

Aku : Sebenarnya apa!!

Hantu : Awak jangan lah marah, saya buat macam tu sebab saya bosan duduk dalam ni sorang2. Dan 5tahun tak ada sapa2 yang masuk dalam sini

Aku : Eh? (bangun dari lantai). Dah 5tahun tak ada sapa2 yang masuk kat sini? Maksud awak, awak tinggal kat sini dah 5tahun?

Hantu : Yap

Aku : Tapi kenapa?

Hantu : Sebab saya kena sumpah oleh seseorang yang membuatkan saya tak boleh keluar dan bebas

Aku : Sumpah apa?

Hantu : Awak, awak boleh tak tolong cakap "Wahai raja hantu, kau berilah anak kau ini kepada aku kerana aku akan menjaganya"

Aku : Kenapa saya kena sebut ayat macam tu pula?

Hantu : Tolong lah cakap ya 

Aku : Yelah2, uhuk2. Wahai raja hantu (suara semaking perlahan), aaaa kau  berilah anak kau ini kepada aku kerana aku akan menjaganya.

Aku terdiam sekejap

Aku : Wey hantu kenapa ayat ni seolah-olah macam.....(pusing belakang). Macam.. 

Bila aku pusing ke belakang aku tidak nampak hantu itu lagi dan tiba2 angin yang sangat kuat meniup di dalam stor yang aku berada itu..Aku bertahan sedaya upaya supaya tidak terbang akibat angin yang kuat itu. Aku tutup mata

2mini kemudian

Aku buka je mata pintu bilik stor telah terbuka, aku pun terus berlari keluar

Aku : Huuu bahaya betul dalam tu. Tapi mana hantu tu pergi? Pelik

Semasa aku tertanya-tanya tiba2 aku terdengar suara Kris sedang memanggil aku 

Kris : Jang (Berlari ke arah aku). Kau tak apa2 ke?

Aku : Oooo aku ok 

Kris : Macam mana kat dalam tu? kau ada nampak apa2 tak?

Aku : Aaaa yang tu..... Oh ya aku terlupa pula aku kena balik sekarang ni sebab aku kena buat kerja sikit. Aku pergi dulu ya (berlari ke arah rumah)

Kris : Peliknya kenapa dia tergesa-gesa sangat dan yang paling pelik macam mana pintu stor ni tiba2 terbuka padahal kunci cuma ada satu je kat tangan aku ni (pandang ke arah kucin di tangan)

8malam

Aku pun sampai ke rumah menaikki bas.

Aku : Waaaa sampai pun ke tempat zon aku boleh buat semua benda ikut suka hati mak bapak aku muhahahaha (gelak depan pintu rumah)

Aku pun buka pintu rumah dan masuk ke dalam. Aku masuk dan terus bukan lampu dan bila aku buka lampu je aku ternampak......


                                                                   TO BE CONTINUED
[ 0 comments ]