Saturday, February 9, 2013


IU : Bapaaaaaa!!!!

IU tiba2 sahaja menjerit dan semua orang pergi ke arah IU kecuali Jang Geun Suk sebab dia tiada di situ

Aku : Kenapa IU?

IU : Tengok lah ka.............t tin...ka...t tu (gagap)

Semua orang pandang ke arah tingkat dan semua orang ternampak seorang perempuan berbaju putih sedang pandang kami dari luar tingkat tetapi perempuan itu bukanlah terbang di luar tingkat tetapi dia berada di bagunan sebelah yang menghadap ke arah bagunan yang kami berada. Kami semua berasa pelik sebab perempuan itu ialah perempuan yang sama kami nampak kat kelas sebelum ini

Aku : Hey Dong Ho tu perempuan hantu yang kat kelas tadi tu kan?

Dong Ho : A ah

Aku : Kejap2 korang tak rasa pelik ke? Mula2 dia muncul di kelas kita tapi dia tak terbang dan muka dia tak ada darah.

Dong Ho : Betul juga kan

Aku : Cuma satu je jawabannya. Ini semua adalah kerja seorang manusia yang sahaja je nak kenakan kan kita

Kang Ming Hyuk, Hyunsik, Dong Ho, IU, Park Jiyeon: Oooo macam tu citenya (gegam tangan kiri dan hentakkan ke tangan kanan)

Aku : Korang betul2 lah, ini bukannya masa nak buat lawak

Kang Ming Hyuk, Hyunsik, Dong Ho, IU, Park Jiyeon: Ok2 kami tak buat lawak dah

AKu : Ok jom kita pergi

Selepas kami habis je bercakap tiba2 je pintu kelas dibuka dengan kuat seolah-olah ada orang yang hempas pintu tu sekuat hati

Aku : OMO, sapa tu?

Lelaki misteri yang masuk ke dalam kelas : Ni aku lah

Dong Ho : Oh tu Onew kan?

Kang Ming Hyuk, Hyunsik, Dong Ho, IU, Park Jiyeon, Aku : A ah lah tu Onew

Onew : Kasi tahu aku kenapa lampu semua tak ada? Aku nak basuh tangan pun susah sampaikan aku tak dapat nak bezakan tisu dengan air

Aku : Lol kau ok juga si Pak Cik Jang Geun Suk sampai terjatuh kerusi

Onew : Oooo tapi macam Ketua JGS?

Aku : Tadi dia ada kat sini tadi. (baru tersedar) Eh kenapa kita masih kat sini lagi? Cepat2 kita ke bagunan sebelah cepat!

semua berlari ke arah bagunan sebelah

Onew : Wey korang nak ke mana tu?

IU : Ikut je lah kitaorang

---------------------------------------------------------
Jang Geun Suk Story

Jang Geun Suk perjalan ke awah bilik cctv dan akhirnya dia sampai ke bilik itu dan dia pun buka komputer, tiba2 komputer tu jadi tak tentu arah

Jang Geun Suk : Eh kenapa komputer ni tiba2 jadi macam ni pulak ni? (tolak screen komputer)

Selepas di tolak screen komputer mula ok dan semua maklumat dapat dilihat

Jang Geun Suk : Ah ok pun, sekarang ni aku kena cari file kemasan hidupkan suis university ni,

Tiba pada masa yang sama Jang Geun Suk ternampak satu file yang pelik

Jang Geun Suk : Eh? File apa pulak ni? (clik ke arah file),

Bila di buka file tu ada terkeluar satu notepad yang pajang dan Jang Geun Suk baca semua yang tertulis di notepad itu

Selepas 9minit membaca

Jang Geun Suk : Ini jawaban untuk exam sementer 5, macam mana jawaban ni boleh ada kat sini dan sepatutnya file ni ada kat komputer kerajaan kecuali kalau ada yang hack!! (terkejut) INi mesti kerja seorang hacker! Aku kena halang dia cepat sebelum di dapat lebih banyak maklumat pasal university ni. (hidup kan suis university dan terus bangun untuk pergi ke bangunan ke-2)

Semua orang termasuk JGS pergi ke bangunan ke-2 di mana tempat perempuan hantu itu berada dan bangunan ke-2 juga merupakan sebuah dapur memasak


Kang Ming Hyuk, Hyunsik, Dong Ho, IU, Park Jiyeon, ,Onew, Aku semua sudah sampai ke bagunan ke-2

Ming Hyuk : Adoi kita punya lah cepat datang ke sini tapi tak ada sapa2 pun kat sini

Hyunsik : Aku pun nak cakap pekara yang sama

Dong Ho : Aku tak rasa bergitu

Hyunsik : Kenapa pulak

Aku : Aku setuju cakap Dong Ho tu, cuba kau dengar betul2. Korang mesti ada dengar seperti ada seseorang sedang memasakkan kat dalam dapur tu

Minh Hyuk : A ah lah,

Semua orang berlari ke arah pintu dapur itu dengan harapan dapat perjumpa dengan perempuan hantu itu tapi bila buka2 je, mereka ternampak Hong Ki tengah memasak untuk Seolhyun di dapur

Aku : Wey Hong Ki kenapa kau masak malam2 macam ni?

Hong Ki : Kenapa pulak kau tanya? Apa aku kena kasi tahu kau dulu sebelum memasak?

Aku : Tak lah tapi mana ada orang masak malam2 puta macam ni

Hong Ki : Demi cinta aku sanggup buat apa sahaja kan sayanku (Pandang ke arah Seolhyun)

Seolhyun : Yap

IU : Ayang Gi Kwang kenapa kita tak seromantic macam Hong Ki ni?

Aku : Ash jangan nak lari tajuk pulak! Hong Ki kau ada nampak tak perempuan hantu pakai baju putih kat sini?

Hong Ki : Tak nampak pun. Seolhyun kau ada nampak?

Seolhyun : Tak juga

Aku : Apa yang berlaku sebenarnya ni?

-------------------------------------------------------------
Jang Geun Suk Story

Jang Genn Suk telah sampai ke bangunan ke-2 tapi dia tak pergi ke dapur tetapi dia pergi ke bilik audio yang dulunya sebuah kelas yang tertinggal akibat kejadian yang sangat kejam. Jang Geun Suk pun sampai ke bilik audio dan terus muka pintu. Jang Geun Suk jumpa perempuan hantu itu

Jang Geun Suk : Hello perempuan hantu

Perempuan hantu tu pandang ke arah Jang Geun Suk dengan pandangan yang sangat terkejut

Jang Geun Suk : Aku tahu kau yang tutup suis utama university ni dan kau juga lah menhacked sistem university untuk mendapatkan jawaban. Kau nak sangat dapatkan jawaban tu mungkin sebab kau kena ugut atau kalau kau tak lulus exam ni kau akan mati. Betul tak apa yang aku cakapkan ni wahai perempuan hantu atau patutkah aku panggil mahasiswi kelas KVU yang bernama Yoo Ara?

Perempuan hantu : sa..... sa..... saya memang Yoo Ara

                                                             
                                                                 TO BE CONTINUED
                                                               
[ 0 comments ]