Friday, April 19, 2013

Di sebuah hotel di Gangnam dan di dalam bilik 345. Ada dua orang lelaki sedang berbual.

??? : Aku tak kira aku nak bunuh dia esok juga.

???: Aku tak akan benarkan kau buat begitu. Kau tahu tak? Kalau kau macam tu kau juga yang susah nanti.

???: Aku tak kira! *tinggikan suara*.. Disebabkan dialah hidup aku jadi hura-hara dan disebabkan dia lah semua orang aku sayang sudah hilang dari diri aku!

???: Myung Soo kau kena fikirkannya semula.

Myung Soo: Tak guna nak dah nak di fikirkan balik! Semua ni dah pun berlaku! 

Myung Soo beredar dari bilik itu dan keluar dari hotel tinggalkan kawannya sendirian.

???: Dia ni dekil betul lah *garu kepala*

Myung Soo pun pergi ke balai polis. Masuk2 sahaja kawannya bertanya.

Kawan: Wey Myung Soo kau nak pergi mana tu?

Myung Soo: Kau tak payah tahu! Ni hal aku

Myung Soo menuju ke arah bilik senjata

Kawan: Myung Soo kau jangan jadi gila! Cepat keluar dari situ!

Myung Soo: Kau boleh diam tak ROME! Jangan masuk campur hal aku

Myung Soo terus ambil pistol dan terus keluar dari balai polis.

Rome: Myung Soo! Myung Soo! (Panggil Myung Soo yang sudah pun berada di dalam kereta)

Rome: Adoi dia ni dekil betul lah *ambil fon dari poket*.. Ah wey kau pergi halang Myung Soo. Dia bawa pistol!!

Kawan di dalian telefon: Alaaa kau tak payah risau lah. Esokkan dia nak kahwin. Dia nak buat tugasan terakhir lah tu sebelum dia berhenti.

Rome mula berasa curiga dan tak sedap hati.

Rome: Tapi aku rasa bukan macam tu. Tapi kalau kau dah cakap macam tu, aku percaya je lah. Okey aku nak letak dah ni. *putuskan dalian*


Myung Soo memandu kereta dan menujuk ntah ke mana. Tiba2 dia belok ke kiri dan menujuk ke arah sebuah gudang lama. Myung Soo keluar dari kereta dan masuk ke dalam gudang itu.

Myung Soo: Okey baik kau kasi tahu cepat kat mana dia simpang dokumen saham residen dan dokumen aku? *bercakap dengan seorang lelaki yang sedang duduk di kerusi dan badan yang diikat dengan tali*

Lelaki: Buat apa aku nak kasi tahu kau.

Myung Soo: Tak nak kasi tahu ya. Hmmm kalau macam tu biar aku hantar mesej pesanan suara bahawa kaulah orang yang telah membunuh Residen Lee Kwang Soo. Tapi memang kau yang bunuh dia kan, wahai Ho Ya.

Lelaki yang bernama Hoya tu terus terkejut dan mukanya terus pucat

Hoya: Ka...ka...kau ingat kau boleh ugut aku dengan ini! *tergagap dan marah*

Myung Soo: Tak juga. Aku ingat aku nak bakar kau kat sini.

Myung Soo ambil ton minyak yang berada di sebelahnya dan tuang kan disekeliling tempat duduk Hoya.

Hoya: Kau betul2 nak bakar aku, ke?

Myung Soo: Aku kira sampai 3 je, kalau kau tak kasi tahu, aku akan bakar kau *Nyalakan api*

Hoya: Kau mesti bergurau, kan!

Myung Soo :1

Hoya: Hentikan!

Myung Soo :2

Hoya: Baiklah, baiklah aku kasi tahu. Dokumen tu semua ada kau rumah bakal isteri kau.

Myung Soo: Aku dah agak dah!

Myung Soo pun pergi dari situ dan tinggalkan Hoya sorang2

Hoya: Wey bukakanlah ikatan ni!

Myung Soo terus naik ke kereta dan menujuk ke arah rumah bakal isterinya.

Setibanya dia di rumah bakal isterinya, Myung Soo terus masuk ke rumah dan tiada sapa di dalam rumah ketika itu. Myung Soo terus berlari ke arah bilik bakal isterinya untuk mencari dokumen yang Hoya katakan.

MyungSoo mencari dokumen tu di dalam bilik bakal isteri dia tapi tak jumpa. Sedang dia mencari dokumen tu tiba2 dia terjatuh dan tangan dia terjatuh kan gambar di dinding. MyungSoo bangun dan di belakang gambar itu ada satu peti besi rahsia. MyungSoo cuba buka peti tu tapi tak dapat sebab ada password. Tiba2 ada seseorang yang panggil MyungSoo di belakang.

???: Dah terlambat saya dah ahlikan semua dokumen tu ke tempat lain.

Disebabkan suara tu MyungSoo terkejut dan terus pusing ke belakang.

MyungSoo: Ooo jadi memang betullah, kau dalam semua ni

???: MyungSoo kau memang lembab. Kita sudah berkawan hampir 11 tahun dari kita sekolah dulu tapi awak tetap tak dapat kenal diri saya yang sebenarnya.

Myung Soo: Tergamak kau buat semua ni, ya!

???: Tak payah lah kecoh sangat lagipun semua pekara ni dah berlaku pun. Lagipun esokkan kita nak kahwin jadi tak payah lah kecoh2 sangat pasal ni.

Myung Soo: Tapi kenapa kau buat semua ini!!??

???: Saya pasti awak mesti tahu apa sebabnya. Awak dah lupa ke??

Myung Soo: Tak. Saya tak lupa tapi takkan lah hanya disebabkan itu kau buat semua ini? Masa tu kau yang suruh aku buat macam tu!



11 Tahun sebelumnya (ketika MyungSoo dipanggil dengan nama L)

Jam loceng berbunyi tik tok tik tok di dalam bilik, dan bunyinya kedengaran di satu bilik itu. L yang sedang tidur di situ terjaga dan bangun dari tepat tidurnya. L menujuk ke arah bilik air untuk mengosok gigi dan bersiap untuk pergi ke sekolah. Selepas bersiap L pun turun ke bawa untuk bersarapan.

Mak L: L hari ni kita sarapan istimewa sikit sebab L lulus exam

L: Waa banyaknya mak masak, sayang mak

Tapi disebabkan terkejar-kejar masak, L hanya makan alah kadar dan terus pergi ke sekolah.

Dan di situlah semuanya bermula.

                                                      TO BE CONTINUED
[ 0 comments ]