Monday, August 5, 2013

Sedang Rome bercakap sorang2 tiba2 tingkap rumahnya diketuk oleh seseorang.
Rome pun terus terdiam dan tutup mulutnya dengan tangan. Di hadapan dimana Rome sedang duduk terdapat cermin di atas meja makan rumahnya. Rome tengok ke arah cermin tu dan ternampak orang yang sedang berjalan-jalan di luar tadi dengan mulutnya dipenuhi darah. Rome pandang sahaja cermin tu tanpa berkelip mata sekali pun. Selepas 7minit barulah orang di luar itu beredar dari tingkap dan berhenti ketuk tingkap rumah Rome. Rome menghembus nafas tanda legar.
Tiba2 Rome terdengar bunyi pintunya dibuka oleh seseorang. Rome yang takut terus bangun tutup langsir tingkap dan pergi ke arah sebelah meja makan. Rome menyorok di situ sambil tangannya pegang payung yang dijumpanya tadi.
Rome berada dalam keadaan takut terus pandang ke arah masuk pintu rumahnya. Rome sangat terkejut apabila dapati bahawa orang yang berada di luar rumahnya tadi itu telah masuk ke rumahnya.
Rome tanpa teragak-agak telah membuat pekara yang paling dungu di dalam dunia ini. Rome terus bangun dari tempat dia menyorok tadi dan berkata
Rome: Woi mana adab kau ni, tiba2 je masuk rumah aku!!
Orang yang masuk ke rumahnya tadi itu terus pandang ke arahnya dan terus berlari ke arah Rome. Rome yang terkejut akan tindakan orang itu terus menjerit
Rome: Waaa apahal kau ni *lari dari orang itu*
Rome berlari dari orang itu dan dengan tidak sengaja Rome terlah terjatuh. Orang itu terus berlari ke arah Rome dan ingin seperti gigit muka Rome. Rome halang tindakan orang itu dengan payung yang dipegangnya tadi.
Rome: Woi2 kau ni apahal? Kau nak makan aku ke? Kau zombie? *bercakap sambil halang tindakan zombie itu dengan payung*
Rome yang tak dapat bertahan lama dari bertahan terus tolak muka zombie itu ke belakang. Zombie itu masih lagi ingin mengigit Rome, Rome yang takut masuk kan payung itu ke dalam mulut zombie lalu membukanya.
"Bunkk" kedengaran kuat bunyi pecahan kepala dari tindakan Rome tadi. Zombie yang ingit mengigit Rome tadi telah pecah kepalanya akibat Rome membukat payung yang berada di dalam tekak zombie itu
Rome terkejut apabila melihat kepala zombie itu pecah dan terus terduduk di lantai.
Rome: Aku......aku......aku telah bunuh orang.
Rome terduduk dan berfikir, lalu dia menutup dan mengunci pintu rumahnya. Rome pergi ke arah tingkap dan pandang ke arah luar rumahnya. Rome ternampak ramai lagi orang yang mulutnya penuh dengan darah, matanya merah dan sama seperti zombie yang baru dia bunuh tadi.
Rome: Apa yang sebenarnya berlaku ni?
Rome pergi ke arah telefon rumahnya kerana telefon bimbitnya tiada line. Apabila Rome angkat dan ingit telefon sekolah rendah anakknya. Telefon rumahnya juga tiada line.
Rome mula berfikir dan berkata
Rome: Aku nak buat apa sekarang ni? Apa yang patut aku buat?
Tidak lama kemudia Rome mula dapat idea untuk lepaskan dirinya dari zombie2 itu. Tanpa teragak-agak Rome terus keluar dari rumahnya secara perlahan-lahan supaya zombie2 di sekelilingnya tidak perasan akan kehadirannya.
Rome berlari ke arah kereta yang dia curi secara perlahan dan memasuki kereta itu. Dan sekali lagi Rome membuat perangai dungu dia dengan menutup pintu keretanya dengan kuat. Semua zombie yang dengar bunyi itu terus pandang ke arah kereta Rome dan pergi ke arahnya.
Rome yang takut terus hidupkan enjin kereta tapi time2 begini pulak kereta yang ada masalah untuk dihidupkan
Rome: Woi! Hiduplah cepat kereta woooiiii. Kau nak tengok aku mati ke!!!
Rome cuba banyak kali untuk hidupkan enjin tapi tidak dapat juga. Zombie sudah semakin dekat denganya dan ada zombie yang betul2 berada di depan tingkap kereta belah kirinya.
Rome yang takut terus menjerit Rome: Waaaaaa!!!!!! *tangan sedaya-upaya untuk hidupkan enjin kereta*
Akhirnya enjin keretanya hidup dan Rome terus langgar semua zombie yang berada dihadapannya tanpa teragak-agak.
Rome; Pandai muka semua!! Muahahahahha
Dengan itu Rome selamat beredar dari kawasan rumahnya yang penuh dengan zombie itu. Rome bawa keretanya menuju ke sekolah rendah anaknya. Di dalam perjalanan Rome ternampak ada seorang atuk yang telah mati di dalam keretanya yang kepalanya telah dikorek dan otaknya hilang. Lihat saja atuk itu Rome semakin takut dan terus bawa laju keretanya.
Kabus terjadilagi seperti jerebu. Rome tak nampak apa2 dihadapannya. Rome yang tiada pilihan lain terpaksa pasang lampu depan keretanya untuk cerahkan pandangannya. Rome juga tiada pilihan dan terpaksa bawa laju. Rome ternampak papan tanda yang tertulis nama sekolah rendah anaknya. Rome pun pergi ke arah di mana papan tanda itu tunjuk.
Akhirnya Rome sampai ke sekolah anaknya. Rome terus panjat pagar sekolah anaknya yang berkunci itu. Rome terkejut apabila melihar kawasan di dalam sekolah anaknya itu sangat sunyi dan tiada sapa2 padahal ketika itu memang ada sesi persekolahan. Rome masuk ke dalam sekolah anaknya dengan perlahan-lahan.
Rome naik tangga untuk menuju ke kelas anaknya dengan perlahan takut2 terjumpa zombie lagi.
Sekarang Rome betul2 berada di hadapan kelas anaknya. Rome masuk kedalam dan seperti yang disangkanya. Di dalam kelas itu tiada sapa2.
Rome beredar dari kelas anaknya dengan perasaan hamba. Rome berjalan di sekitar sekolah itu untuk mencari anaknya yang mungkin bersembunyi di sana. Sedang2 Rome berjalan di tingkat 3 tiba2 Rome terdengar suara orang menjerit dan bila Rome padang ke atas tingkat 5. "Puuuum" Ada seorang lelaki telah jatuh dari tingkat 5 dan mati. Rome yang terkejut terus terduduk sekali lagi. Dan dia berfikir lalu terus pergi ke tingkat bawah sekali di mana lelaki itu jatuh. Niat sebenar Rome pergi tengok lelaki itu ialah sebab takut nak naik atas. Takut terjumpa zombie.
Bila Rome sampai je ke bawah dan menuju ke arah mayat lelaki itu, Rome cuba beranikan dirinya dan memandang ke arah atas di mana lelaki itu jatuh tadi. Tapi Rome tak nampak apa2 pun yang pelik dan tak nampak sapa2 pun.
Tapi apa yang mengejutkan Rome sangat2 ialah ditangan lelaki yang jatuh itu terdapat pistol. Rome tanpa teragak-agak dan hanya memikirkan keselamatannya terus ambil pistol itu dan periksa sama ada pistol itu ada peluruh atau tidak. Pistol itu ada peluru.
Rome dengan beraninya berkata
Rome: Muhaahhaahhaha! Dengan adanya pistol ni habislah semua zombie itu. Marilah!
Rome dengan beraninya terus berlari ke tingkat 5 dan cari sapa yang membuatkan lelaki itu jatuh dan mati. Tingakt 5 ialah tingkat bilik ICT. Rome perlahan-lahan berlajan ke aras ICT itu sambil memandang sekeliling. Rome ternampak satu bilik ICT yang pagarnya terlah terbuka. Rome terfikir bahawa di dalam bilik itu mesti ada orang yang sedang bersumbunyi. Rome masuk kedalam bilik ICT itu dan Rome terdengar di dalam bilik itu macam ada orang tengah tolak kerusi secara perlahan-lahan. Rome pergi arah bunyi itu dan Rome ternampak seorang budak perempuan yang sedang bersumbunyi di situ.
Rome: Jijah?? Kau ke tu Jijah.
Budak perempuan itu terkejut dan terus berkata "Bapak ke tu??" sambil bersumbunyi dibelakang kerusi Rome: Jijah!! *angkat kerusi dihadapannya dan terus campak kearah lain*. Jijah bapak rindu sangat dekat Jijah.
Jijah: Bapak!!! *peluknya bapaknya* tertapi didalam hati (Cis aku ingat adalah mamat2 yang cute dan hensem yang lain akan selamatkan aku dan bukannya orang tua)
Sedang Rome peluk anaknya tiba2 kedengaran bunyi tapak kaki yang seolah-olah ingin memasuki bilik itu. Rome dan anaknya jijah terus bersembunyi di sebelah pintu masuk bilik ICT tu. Semakin lama bunyi tapak kaki itu semakin kuat. Lama kelamaan semakin kuat dan dekat.
Bila bunyi dapat kaki itu betul2 dekat je Rome terus keluar dari tempat bersumbuyiannya dan berdiri dihadapan pintu ICT sambil mengacukan pistol yang dijumpainya tadi.
Rupa2nya bunyi tapak kaki itu adalah seorang lelaki yang ingin memasuki bilik ICT itu dan ianya juga memancutkan pistol ke arah muka Rome.
Rome: Kau sapa?
Lelaki: Dey keling! Kau dekat dalam bilik ICTkan? Jadi kiranya kaulah tuan rumah.
Rome: Oh ya tak ye juga ya. Maaf2. Nama aku Rome. Kau?
Lelaki: Aku chanyeol. Sekarang ni kita jangan banyak cakaplah. Kita selesaikan pekara ni sekarang ni juga.
Rome pandang ke arah chanyeol dan chanyeol pandang ke arah Rome sambil masing2 mengacukan pistol.




TO BE CONTINUED
[ 0 comments ]